هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دسته‌بندی محصولات

مهمترین نکاتی که باید قبل از اندازه گیری فشارخون آن ها را رعایت کنید

مهمترین نکاتی که باید قبل از اندازه گیری فشارخون آن ها را رعایت کنید

مهمترین نکات قبل از گرفتن فشارخون عنوان این مطلب آموزشی است که برای هر فرد و بیمار فشارخونی لازم است که بداند. برای تشخیص اینکه آیا شما فشار خون بالا دارید یا خیر، یک پزشک متخصص فشار خون را اندازه‌گیری می‌کند. نحوه آماده شدن شما برای این آزمایش، موقعیت بازو و عوامل دیگر می‌توانند فشار خون را تا 10 درصد یا بیشتر تغییر دهند. این می‌تواند باعث شود فشار خون بالا پنهان شود، مصرف دارویی غیرضروری آغاز شود یا پزشک دچار تنظیم نادرست داروها شود. برای صحیح گرفتن فشارخون نکات بسیار مهمی وجود دارد که حتماً باید آن ها را رعایت کنید تا بتوانید اندازه گیری بسیار دقیقی داشته باشید.
دستورالعمل‌های ملی و بین‌المللی روش‌های خاصی را برای اندازه‌گیری فشار خون ارائه می‌دهند. اگر پزشک، پرستار این کار را به درستی انجام ندهند، ناراحت نشوید و از آن‌ها بخواهید دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.
بهترین وضعیت برای اندازه‌گیری فشار خون این است که روی صندلی بنشینید، پاهایتان را روی زمین قرار دهید و بازویتان را به گونه‌ای نگه دارید که آرنجتان تقریباً در سطح قلب باشد. در طول اندازه‌گیری باید در این وضعیت بمانید.
برای اندازه‌گیری فشار خون، بهتر است حداقل یک بار فشار خون خود را در هر دو دست اندازه‌گیری کنید، زیرا ممکن است فشار خون در یک بازو (معمولاً سمت راست) بیشتر از فشار خون در سمت چپ باشد.
به طور کلی، اختلاف فشار خون بین دو بازو حداکثر 5 امتیاز سیستولیک است. اگر این اختلاف به طور مداوم بیش از 10 امتیاز است، به پزشک خود اطلاع دهید، زیرا ممکن است نشانه‌ای از تجمع پلاک شریانی بیش از حد باشد.

برای اندازه‌گیری صحیح فشار خون، نکات زیر را رعایت کنید

1. در طول 30 دقیقه قبل از آزمایش، نوشیدنی حاوی کافئین ننوشید و سیگار نکشید. این مواد محرکه می‌توانند فشار خون را تحریک کرده و نتایج آزمایش را تحت تأثیر قرار دهند.
2. قبل از اندازه‌گیری فشار خون باید استراحت کافی داشته باشید. بهتر است حداقل 5 تا 10 دقیقه در حالت استراحتی بنشینید و نهایتاً استراحت کاملی داشته باشید.

3. کاف باید حداقل 80 درصد از بازوی شما را پوشش دهد و باید روی پوست برهنه قرار گیرد، نه روی لباس.
4. در طول اندازه‌گیری، صحبت نکنید.
5. فشار خون خود را دو بار اندازه‌گیری کنید، با استراحت کوتاهی بین آن‌ها. اگر تفاوت بین خوانش‌ها 5 امتیاز یا بیشتر باشد، برای بار سوم تکرار کنید.
6. مدت زمان آخرین وعده غذایی: اندازه‌گیری فشار خون پس از حداقل 30 دقیقه پس از وعده غذایی آخر انجام شود. مصرف غذا می‌تواند فشار خون را موقتاً افزایش دهد.
7. حین اندازه‌گیری فشار خون، در جایی که آرامش و راحتی وجود داشته باشد، قرار بگیرید. استرس و نگرانی می‌تواند نتایج آزمایش را تحت تأثیر قرار دهد و فشار خون را افزایش دهد.
8. لباسی که مناسب برای اندازه‌گیری فشار خون استفاده می‌شود، باید آزاد باشد و مچ دست و بازو را فشار ندهد. استفاده از لباس‌های تنگ می‌تواند در نتیجه دقیق فشار خون مخلوط شود.
با رعایت این نکات، اندازه‌گیری فشار خون به دقت بیشتری انجام خواهد شد و نتایج دقیق‌تری برای ارزیابی وضعیت سلامتی شما ارائه خواهد شد.
ضمناً طبقه‌بندی فشار خون، اینگونه است:

– فشار خون طبیعی: کمتر از 120/80 میلیمتر جیوه
– فشار خون بالا: 120/80 تا 129/79 میلیمتر جیوه
– مرحله 1 فشار خون بالا: 130/80 تا 139/89 میلیمتر جیوه
– مرحله 2 فشار خون: 140/90 میلیمتر جیوه و بیشتر.
از آنجایی که فشار خون در طول روز متفاوت است، پزشک شما به ندرت فشار خون را بر اساس یک مطالعه تشخیص می دهد. در عوض، او می خواهد اندازه گیری ها را حداقل در دو نوبت در مطب تایید کند یا از شما بخواهد فشار خون خود را خودتان با یک مانیتور خانگی اندازه گیری کنید. چنانچه قصد خرید فشارسنج دیجیتالی دقیق از برندهای معتبر دنیا را دارید می توانید همین الآن از فروشگاه کی مد خریداری نمایید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

Keymed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *